Μάθημα

ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ / Sports Medicine
Κωδικός IA0370
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000008

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
Class ID
600017727
Τμήμα Διδάσκοντες
1. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑΣ Βασίλειος Καραμπατάκης
2. ΕΡΓ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗΣ Νικόλαος Αναστασόπουλος, Στυλιανός Αποστολίδης, Κωνσταντίνος Νάτσης
3. Α΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Περικλής Παπαδόπουλος, Αναστάσιος Χριστοδούλου
4. Β΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Γιγής
5. Γ΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Βασιλικός, Νικηφόρος Γαλάνης, Ιωάννης Κύρκος
6. Α΄ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Γεώργιος Δημητριάδης
7. Β΄ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Χρήστος Τσονίδης
8. ΕΡΓ. ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΑΣ Νικόλαος Ράϊκος
9. ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Θεόδωρος Κοντακιώτης
10. Α΄ΠΡΟΠ. ΠΑΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Τριαντάφυλλος Διδάγγελος
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0245 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 1
  • ΙΑ0331 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 2
  • ΙΑ0332 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 3
  • ΙΑ0342 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0343 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 2
  • ΙΑ0355 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ
ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΙΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός: Η ενημέρωση του φοιτητή για την Αθλητιατρική. Η απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις αλλά και τις επιπτώσεις της άσκησης στον ανθρώπινο οργανισμό. Η ενημέρωση του φοιτητή για:
1. τον αρχικό και περιοδικό έλεγχο των ατόμων που ασχολούνται με άσκηση, κλινικούς ελέγχους και εξετάσεις πριν τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες και αγώνες, καθώς και την παροχή ιατρικής βοήθειας σε αθλητές κάθε αθλήματος
2. την πρόληψη χρόνιων νοσημάτων που προκαλούνται από την καθιστική ζωή.
3. την αποκατάσταση μετά από αθλητικές κακώσεις
4. την διατροφή των αθλουμένων, τα συμπληρώματα διατροφής, τα φάρμακα, τον έλεγχο χρήσης απαγορευμένων ουσιών και εξακρίβωση φύλου με τα περίπλοκα ηθικά, νομικά και ιατρικά ζητήματα που αυτή συνεπάγεται.
5. ειδικά ιατρικά θέματα που αφορούν αθλητές που συμμετέχουν σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις, συμπεριλαμβανομένων των αναπήρων αθλητών ή των ΑΜΕΑ αθλητών όπως και οι επιπτώσεις των μετακινήσεων και του εγκλιματισμού.
6. Την άσκηση ατόμων με χρόνιες παθήσεις όπως το βρογχικό άσθμα, σακχαρώδη διαβήτη και άλλες.
7. τη μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης και επιστημονική βάση ελέγχου της προπόνησης και
8. την αρχική επιλογή ταλέντων και τον αθλητικό προσανατολισμό των νέων

Στόχοι: Η εκπαίδευση του φοιτητή στη λειτουργία, φυσιολογία, παθολογία, χειρουργική και αποκατάσταση των αθλουμένων.

Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Λειτουργική Ανατομική της Άσκησης, Φυσιοπαθολογία της Άσκησης, Εφαρμοσμένη Υγιεινή στην Άσκηση, Οξείες και Χρόνιες Αθλητικές Κακώσεις, πρώτες βοήθειες στον αγωνιστικό χώρο, Φαρμακοδιέγερση (Doping) – Τοξικολογία, Καρδιολογία της Άσκησης, Πνευμονολογία της Άσκησης, Ουρολογία της Άσκησης, Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, Κακώσεις προσώπου και οφθαλμών, Επείγουσα Ιατρική – Αναισθησιολογία – Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, Απεικονιστική Συμπεριφορά των παθήσεων και των κακώσεων των αθλουμένων, Επίδραση της Άσκησης στα παιδιά, Σακχαρώδης Διαβήτης και άσκηση, Παχυσαρκία και άσκηση.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 26
Σύνολο 26
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
«Εγχειρίδιο Αθλητιατρικής», Oxford, Sherry E., Wilson SF., (Επιμέλεια Μετάφρασης: Μήτσου Α., Βλάσης Κ.), Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, 2007, Αθήνα, ISBN: 9789603994114 (13256649)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
«Αθλητιατρική», Τόμος Α’Β', Skouderi GR, McCann PD, Bruno PJ, Επιμέλεια Μετάφραση Μπαλτόπουλος Π., Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, 2002 Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-11-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.