Διοίκηση Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων
Τίτλος | Διοίκηση Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων / Pharmaceutical Business Administration |
Κωδικός | ΜΙΦΓ0014 |
Σχολή | Επιστημών Υγείας |
Τμήμα | Ιατρικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Παναγιώτης Μπαμίδης |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000119 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κλινική και Βιομηχανική Φαρμακολογία (2016-2018)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 3 | 2 | 6 |
Τίτλος | Διοίκηση Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2018 – 2019 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 2 |
Class ID |
600126236
|
Τύπος Μαθήματος
- Γενικών Γνώσεων
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600126236
- eLearning (Moodle): elearning.med.auth.gr
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές διοίκησης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο και θα μπορούν με το πέρας του μαθήματος:
-να προσδιορίζουν την ιδιοτυπία των προκλήσεων που σχετίζονται με τη διοίκηση μιας φαρμακευτικής επιχείρισης/οργανισμού.
-να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα & προβλήματα διοίκησης τέτοιων μονάδων αλλά και γενικότερα μονάδων που σχετίζονται με την φροντίδα και τις υπηρεσίες υγείας.
-Να κατανοούν τη σημασία και το περιεχόμενο του σχεδιασμού προγραμματισμού με παραδείγματα από τον χώρο των φαρμακευτικών επιχειρήσεων και των υπηρεσιών υγείας
-Να κατανοούν την σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τις βασικές λειτουργίες της εστιάζοντας στον φαρμακευτικό αλλά και γενικότερα στον υγειονομικό τομέα
-Να κατανοούν το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αρχές της διοίκησης ασκούνται για την επίτευξη αποδεκτών λύσεων που μεγιστοποιούν το εταιρικό αλλά και το κοινωνικό όφελος
-Να εξηγούν γιατί η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην αποτελεσματική διοίκηση τέτοιων οργανισμών
-Να αντιλαμβάνονται τον ορισμό, τη σημασία και τα είδη της οργάνωσης, της τμηματοποίησης αλλά να αναλύουν ένα οργανόγραμμα μιας τέτοιας μονάδας
-Να αναγνωρίζουν τα επιχειρησιακά προβλήματα στον χώρο της ανάπτυξης των φαρμακευτικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων
-Να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών Ηγεσίας καθώς και να χρησιμοποιούν το διευθυντικό πλέγμα
-Να εξηγούν την αναγκαιότητα του ελέγχου και να εντοπίζουν πιθανές παρενέργειες της διαδικασίας ελέγχου
-Να μπορούν να αναλύουν και να εφαρμόζουν μεθοδολογίες ελέγχου ποιότητας
-Να κατανοούν τη σημασία της έννοιας του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες
-Να αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων της πληροφορίας και επικοινωνίας στην άσκηση διοίκησης και σχεδίασης της στρατηγικής ενός φαρμακευτικού οργανισμού
-
-να προσδιορίζουν την ιδιοτυπία των προκλήσεων που σχετίζονται με τη διοίκηση μιας φαρμακευτικής επιχείρισης/οργανισμού.
-να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα & προβλήματα διοίκησης τέτοιων μονάδων αλλά και γενικότερα μονάδων που σχετίζονται με την φροντίδα και τις υπηρεσίες υγείας.
-Να κατανοούν τη σημασία και το περιεχόμενο του σχεδιασμού προγραμματισμού με παραδείγματα από τον χώρο των φαρμακευτικών επιχειρήσεων και των υπηρεσιών υγείας
-Να κατανοούν την σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τις βασικές λειτουργίες της εστιάζοντας στον φαρμακευτικό αλλά και γενικότερα στον υγειονομικό τομέα
-Να κατανοούν το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αρχές της διοίκησης ασκούνται για την επίτευξη αποδεκτών λύσεων που μεγιστοποιούν το εταιρικό αλλά και το κοινωνικό όφελος
-Να εξηγούν γιατί η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην αποτελεσματική διοίκηση τέτοιων οργανισμών
-Να αντιλαμβάνονται τον ορισμό, τη σημασία και τα είδη της οργάνωσης, της τμηματοποίησης αλλά να αναλύουν ένα οργανόγραμμα μιας τέτοιας μονάδας
-Να αναγνωρίζουν τα επιχειρησιακά προβλήματα στον χώρο της ανάπτυξης των φαρμακευτικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων
-Να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών Ηγεσίας καθώς και να χρησιμοποιούν το διευθυντικό πλέγμα
-Να εξηγούν την αναγκαιότητα του ελέγχου και να εντοπίζουν πιθανές παρενέργειες της διαδικασίας ελέγχου
-Να μπορούν να αναλύουν και να εφαρμόζουν μεθοδολογίες ελέγχου ποιότητας
-Να κατανοούν τη σημασία της έννοιας του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες
-Να αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων της πληροφορίας και επικοινωνίας στην άσκηση διοίκησης και σχεδίασης της στρατηγικής ενός φαρμακευτικού οργανισμού
-
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Βασικές αρχές διοίκησης. Αρχές οργάνωσης και λειτουργίας. Εισαγωγή στη θεωρία της διοίκησης. Διαδικασία και βάσεις Σχεδιασμού.
-Στελέχωση και Προγραμματισμός. Μοντέλα Στελέχωσης. Παρακίνηση Προσωπικού. Επικοινωνία μέσα στον Οργανισμό. Επίλυση συγκρούσεων. Ανάπτυξη προσωπικού. Αξιολόγηση προσωπικού.
-Αναγκαιότητα και ιστορική εξέλιξη της διασφάλισης ποιότητας στον χώρο παροχής υπηρεσιών. Συστήματα ποιότητας. Αρχές οργάνωσης και λειτουργίας.
-Οργανισμοί πιστοποίησης. Η «ποιότητα» στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις και στις υπηρεσίες φροντίδας υγείας.
-Συνέργεια και επικάλυψη συστημάτων ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας
-Σύστημα διαχείρισης γνώσης στους φορείς/οργανισμούς φαρμεκευτικών υπηρεσιών/φροντίδας υγείας
-Η χρήση της πληροφορικής στη διοίκηση των φαρμακευτικών οργανισμών/επιχειρήσεων
-Η έννοια του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες. Εννοιολογική προσέγγιση - στόχοι - χαρακτηριστικά και χρησιμότητα του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό στον Στρατηγικό Σχεδιασμό Μάρκετινγκ
-δίκτυα εικονικών οργανισμών
-Στελέχωση και Προγραμματισμός. Μοντέλα Στελέχωσης. Παρακίνηση Προσωπικού. Επικοινωνία μέσα στον Οργανισμό. Επίλυση συγκρούσεων. Ανάπτυξη προσωπικού. Αξιολόγηση προσωπικού.
-Αναγκαιότητα και ιστορική εξέλιξη της διασφάλισης ποιότητας στον χώρο παροχής υπηρεσιών. Συστήματα ποιότητας. Αρχές οργάνωσης και λειτουργίας.
-Οργανισμοί πιστοποίησης. Η «ποιότητα» στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις και στις υπηρεσίες φροντίδας υγείας.
-Συνέργεια και επικάλυψη συστημάτων ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας
-Σύστημα διαχείρισης γνώσης στους φορείς/οργανισμούς φαρμεκευτικών υπηρεσιών/φροντίδας υγείας
-Η χρήση της πληροφορικής στη διοίκηση των φαρμακευτικών οργανισμών/επιχειρήσεων
-Η έννοια του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες. Εννοιολογική προσέγγιση - στόχοι - χαρακτηριστικά και χρησιμότητα του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό στον Στρατηγικό Σχεδιασμό Μάρκετινγκ
-δίκτυα εικονικών οργανισμών
Λέξεις Κλειδιά
Διοίκηση επιχειρήσεων, σχεδιασμός διοίκησης, στελέχωση, παρακίνηση προσωπικού, έλεγχος ποιότητας, στατηγικός σχεδιασμός, διαχείριση γνώσης, μάρκετιγκ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 37 | 1,2 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 25 | 0,8 | ✓ | ✓ | |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 37 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 14 | 0,5 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 34 | 1,1 | ✓ | ||
Σύνολο | 150 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
- Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Marketing στις υπηρεσίες υγείας
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12831456
Έκδοση: 1η/2011
Συγγραφείς: Παύλος Αντ. Σαράφης
ISBN: 978-960-452-132-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΒΗΤΑ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΠΕ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12831456
Έκδοση: 1η/2011
Συγγραφείς: Παύλος Αντ. Σαράφης
ISBN: 978-960-452-132-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΒΗΤΑ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΠΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κωσταγιόλας Π., Κατεϊλίδου Δ., Χατζοπούλου Μ. Βελτιώνοντας την ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας, Παπασωτηρίου 2009
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-06-2016