Μάθημα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ / Introduction to Auditory Neuroscience
Κωδικός ΙΑ0422
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 600000458

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 9 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 9 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 9 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 9 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 9 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 9 5 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010865
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Λουκάς Αθανασιάδης, Παντελεήμων-Βασίλειος Μποζίκας, Κωνσταντίνος Φωκάς
2. Γ΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Γρηγόριος Αμπατζόγλου, Νικόλαος Ζηλίκης, Ιωάννης Νηματούδης
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι δεξιότητες που θα έχουν οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν το μάθημα θα είναι:

Πρόσβαση στα σύγχρονα δεδομένα αναφορικά με τους εμπλεκόμενους παράγοντες στην ακουστική αντίληψη σε καθημερινές συνθήκες
Αναγνώριση της δυνατότητας ύπαρξης προβλήματος στην ακουστική αντίληψη ομιλίας σε άτομα (παιδιά & ενήλικες) με φυσιολογικό ακουόγραμμα.
Αναγνώριση της ανάγκης διεπιστημονικής προσέγγισης σε θέματα ακοής
Δυνατότητα Υποψίας Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ)
Κατηγοροποίηση της ΔΑΕ σε αναπτυξιακή, επίκτητη ή δευτεροπαθής.
Γνώση χειρισμού των Κατευθυντήριων οδηγιών Διαγνωστικής προσέγγισης
Στοιχεία λήψης αναλυτικού ιστορικού
Γνώση πιθανής συνύπαρξης με συγκεκριμένες διαταραχές ή παθήσεις
Μέθοδοι αντιμετώπισης των ΔΑΕ

Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ακουστική αντίληψη δεν περιορίζεται στην ακουστική οξύτητα όπως αυτή καταγράφεται από τις κλασσικές εξετάσεις ακοής, π.χ. το ακουόγραμμα. Η ακουστική επεξεργασία συμπεριλαμβάνει την ακοή και την ακουστική επεξεργασία της πληροφορίας από το κεντρικό ακουστικό νευρικό σύστημα. Η ακουστική επεξεργασία συνδέεται με τις δεξιότητες τις γλώσσας και της ομιλίας και μπορεί να επηρεάζει τις γνωστικές λειτουργίες, την βραχύχρονη μνήμη και την προσοχή. Το συγκεκριμένο μάθημα θα εισάγει τον φοιτητή στη σύγχρονη γνώση και τα επιστημονικά δεδομένα για την εκτίμηση της ακουστικής επεξεργασίας ως θεμελιώδους βάσης για την καθημερινή λειτουργική ακοή. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος (7 πρώτες διαλέξεις-μαθήματα) θα παρουσιαστεί η ακουστική νευροεπιστήμη στο υγιή άνθρωπο και στη συνέχεια θα συμπεριληφθούν και οι διαταραχές ή παθήσεις στις οποίες υπάρχει διαταραχή της ακουστικής επεξεργασίας. Η πλαστικότητα του ακουστικού νευρικού συστήματος θα παρουσιαστεί στην πράξη μέσα από τις ανώτερες ικανότητες ακουστικής επεξεργασίας που παρουσιάζουν οι επαγγελματίες μουσικοί και από την βελτίωση των ικανοτήτων ακουστικής αντίληψης σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους μετά από ακουστική εκπαίδευση. Διαταραχές και παθήσεις στις οποίες μπορεί να υπάρχει Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) είναι οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Δυσλεξία, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή), σχιζοφρένεια, Alzheimer’s disease, Ήπια Νοητική Διαταραχή.
Μαθήματα
α. Περιφερικό ακουστικό σύστημα β. Νευροανατομία & Νευροφυσιολογία του Κεντρικού Ακουστικού Νευρικού Συστήματος
Εξέταση ακοής στην κλινική πράξη.
Διχωτική Ακοή.
Αντίληψη ομιλίας σε θόρυβο
Μάθηση & Ακουστική Επεξεργασία
Μουσική Αντίληψη
Πλαστικότητα του Κεντρικού Ακουστικού Νευρικού Συστήματος
ΔΑΕ- βασικά στοιχεία-ανίχνευση-διάγνωση
Συνύπαρξη ΔΑΕ με άλλες διαταραχές ή παθήσεις
Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές & Ακουστική Επεξεργασία
Ενήλικες, εμβοές και κεντρική ακουστική επεξεργασία
Ηλικιωμένοι, πρεσβυασκουσία, ήπια νοητική διαταραχή, Alzheimer & ΔΑΕ
Αντιμετώπιση ΔΑΕ

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2μμ-4μμ αμφιθέατρο Ε Ιατρικής Σχολής (γραμματεία Ιατρικής) έναρξη μαθημάτων με ανακοινώσεις για πλάνο μαθημάτων και ανάθεση εργασιών.

Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 17 2
Σεμινάρια 6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 10
Εξετάσεις 15
Σύνολο 23 25 2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνδυασμός εργασίας και γραπτών εξετάσεων με την μορφή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [41964108]: Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή/και νευροαναπτυξιακές διαταραχές, Βασιλική-Μαρία Ηλιάδου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Handbook of Central Auditory Processing Disorders F. Musiek & G. Chermak 2014 Plural Publishing
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.