Μάθημα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ / Introduction to Pathological Physiology
Κωδικός IA0366
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000004

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 5 3 3

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010866
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Μιχαήλ Δανιηλίδης, Παντελής Ζεμπεκάκης, Ηλίας Μπαλάσκας
2. Β΄ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Παναγιώτα Μπούρα, Απόστολος Τσάπας
3. Β΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Άθυρος, Βασιλεία Γαρυπίδου-Βρατσκίδου, Αστέριος Καραγιάννης
4. ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗ Παρασκευή Αργυροπούλου-Πατάκα, Θεόδωρος Κοντακιώτης, Δέσποινα Παπακώστα
5. Β΄ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ Ιωάννης Κανονίδης
6. Γ΄ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ Βασίλειος Βασιλικός, Βασίλειος Σκέμπερης
7. ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Αικατερίνη Παπαγιάννη, Μαρια Σταγκου
8. Β΄ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΧΕΠΑ Μαρία Χατζηστυλιανού
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώση της Φυσιολογίας, Βιοχημείας και στοιχείων Ιστολογίας και Ανατομικής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση του τρόπου που οι φυσιολογική λειτουργία των οργάνων και των συστημάτων διαταράσσεται σε παθολογικές καταστάσεις.
Γνώση των μηχανισμών που είναι υπεύθυνοι για την εμφάνιση μιας νόσου.
Κατανόηση του τρόπου που εμφανίζονται οι κλινικές εκδηλώσεις και οι εργαστηριακές διαταραχές στην έναρξη και στην πορεία μιας νόσου.
Ο φοιτητής θα πρέπει να μπορεί να περιγράψει τους μηχανισμούς που διέπουν την εμφάνιση και εξέλιξη μιας νόσου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εμφαση στους μηχανισμούς που προκαλούν τη νόσο και τα επί μέρους συμπτώματα. Ανασκοπούνται οι φυσιολογικές λειτουργίες και αναπτύσσονται οι αποκλίσεις των λειτουργιών. Το κύτταρο. Ιστική βλάβη. ΄Αμυνα του οργανισμού – Ανοσία. Το σύστημα HLA, Συνδετικός ιστός. Δομή λειτουργία αρθρώσεων – Διαταραχές αρθρώσεων και συνδετικού ιστού. Αιμοποίηση και διαταραχές – Διαταραχές ερυθράς, μυελικής, λεμφικής και μεγακαρυοκυτταρικής σειράς, Αιμόσταση, Παθοφυσιολογία αναπνοής και νοσημά‐των πνεύμονα. Νεφροί – Διαταραχές αιμάτωσης, σπειραματικής και σωληναριακής λειτουργίας. Διαταραχές ηλεκτρολυτών και οξεοβασικής ισορροπίας. Πεπτικό σύστημα – διαταραχές οισοφάγου, στομάχου, λεπτού και παχέος εντέρου – Πάγκρεας – χοληφόρα – ήπαρ. Κυκλοφορικό – Φυσιολογία – καρδιακό ερέθισμα ΗΚΓ, διαταραχές ρυθμού – Στεφανιαία κυκλοφορία – βαλβιδοπάθειες – Λοιμώδης ενδοκαρδίτιδα – Περικάρδιο – Καρδιακή ανεπάρκεια. Αρτηριακή υπέρταση. Ενδοκρινείς αδένες – Υπόφυση – Θυροειδής – Επινεφρίδια – Αναπαραγωγή – Οστά. Μεταβολικές παθήσεις – Σακχαρώδης διαβήτης – Παχυσαρκία.
Λέξεις Κλειδιά
Παθολογικες καταστάσεις, μηχανισμοί,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
παρουσιάσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με περιεχόμενο video και παραπομπές σε βάσεις δεδομένων.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. 10 ερωτήσεις με σχετικά σύντομες απαντήσεις εκ των οποίων οι φοιτητές επιλέγουν τις έξι. Βάση στο 50%. Η διαδικασία των εξετάσεων περιγράφεται στο εισαγωγικό μάθημα και αναρτάται σε ανακοινώσεις στις υπεύθυνες κλινικές και στην ιστοσελίδα του τμήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παθολογική Φυσιολογία (Τομέας Παθολογίας ΑΠΘ Καραγιάννης, Δανιηλίδης)
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-11-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.