Μάθημα

ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙ / Surgery II
Κωδικός ΙΑ0346
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000344

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 15

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010902
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Χρηστάκης Γήτας, Γεώργιος Μαράκης, Νικόλαος Σαρατζής
2. Β΄ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Παπαζιώγας, Δημήτριος Χριστοδούλου, Εμμανουήλ Χριστοφορίδης
3. Γ΄ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Κανέλλος, Ισαάκ Κεσίσογλου, Κωνσταντίνος Παπαπολυχρονιάδης
4. Δ΄ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Σταμάτιος Αγγελόπουλος, Χαράλαμπος Δημητριάδης, Κωνσταντίνος Τσαλής
5. Ε΄ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Απόστολος Καμπαρούδης, Κωνσταντίνος Παπάζογλου, Χαράλαμπος Σπυρίδης
6. Α΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Κυριάκος Κτενίδης, Αντώνιος Μιχαλόπουλος, Βασίλειος Παπαδόπουλος
7. Β΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Κωνσταντίνος Μπαλλάς, Θεόδωρος Παυλίδης, Κυριάκος Ψαρράς
8. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ Δημήτριος Γιακουστίδης, Βασίλειος Παπανικολάου, Ιωάννης Φούζας
9. ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ Ευτέρπη Δεμίρη
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0245 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 1
  • ΙΑ0331 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 2
  • ΙΑ0332 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 3
  • ΙΑ0345 ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Ι
  • ΙΑ0413 ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Προετοιμασία των φοιτητών για την είσοδο στις κύριες χειρουργικές παθήσεις και σε απλές χειρουργικές πράξεις στα επόμενα εξάμηνα.Απόκτηση βασικών γνώσεων κσι δεξιοτήτων. Ενημέρωση στις βασικές πηγές πληροφορίας και έρευνας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η εκπαίδευση του φοιτητή στις βασικές γνώσεις της χειρουργικής, στην προσέγγιση του χειρουργικού ασθενή, στην κλινική εξέταση και στο ιστορικό του, στην προεγχειρητική ετοιμασία και στην μετεγχειρητική φροντίδα, τη θρέψη και τις διαταραχές ύδατος και ηλεκτρολυτών.Η διάγνωση καιη θεραπευτική προσέγγιση χειρουργικών παθήσεων και η διενέργεια χειρουργικών απλών δεξιοτήτων.
Στόχοι και προσδοκώμενα αποτελέσματα της Κλινικής Άσκησης:
Προετοιμασία των φοιτητών για την είσοδο στις κύριες χειρουργικές παθήσεις και σε απλές χειρουργικές πράξεις στα επόμενα εξάμηνα.Απόκτηση βασικών γνώσεων κσι δεξιοτήτων. Ενημέρωση στις βασικές πηγές πληροφορίας και έρευνας.
Περιεχόμενο του μαθήματος - διδασκόμενη ύλη:
Όγκοι και κύστεις τραχηλικής χώρας, Παθήσεις θυρεοειδούς αδένος, Παθήσεις παραθυρεοειδών αδένων, Παθήσεις μαστού, Παθήσεις πνεύμονος και μεσοθωρακίου, Διαφραγματοκήλες, Χειρουργικές παθήσεις οισοφάγου, Καλοήθεις και κακοήθεις παθήσεις στομάχου-12δακτύλου, Χειρουργικές παθήσεις λεπτού εντέρου, Ειλεός, Παθήσεις πρωκτού-περινέου, Παθήσεις χοληφόρων, Νεοπλάσματα και άλλες χειρουργικές παθήσεις ήπατος, Παθήσεις σπληνός, Παγκρεατίτιδες, Νεοπλάσματα παγκρέατος, Αιμορραγία από το ανώτερο και κατώτερο πεπτικό σύστημα, Χειρουργικές παθήσεις επινεφριδίων, Πολυενδοκρινικά και νευροενδοκρινικά σύνδρομα, Περιτονίτις, Ενδοκοιλιακά αποστήματα, Οξεία χειρουργική κοιλία, Καταπληξία, Διαταραχές οξεοβασικής ισορροπίας, Παθήσεις περιφερικών αγγείων, Ανευρύσματα κοιλιακής αορτής, Παθήσεις άνω μεσεντέριων αγγείων, Φλεβοθρόμβωση-πνευμονική εμβολή, Νεφραγγειακή υπέρταση, Μεταμοσχεύσεις, Αντιμετώπιση πολυτραυματία, Νεοπλάσματα δέρματος και μαλακών μορίων.
Λέξεις Κλειδιά
Γενική Χειρουργική, Εγχειρητική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 78
Κλινική Άσκηση 78
Εκπόνηση μελέτης (project) 5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 10
Σύνολο 171
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Παλαιότερα εφαρμόζονταν η γραπτή ανώνυμη αξιολόγηση των διδασκόντων από τους φοιτητές, στα πλαίσια του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της Α'ΠΡΧ Κλινικής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Κλινική Εξέταση Ασθενούς (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γενική Χειρουργική (Τομέας χειρουγικής)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Short Practice of Surgery (H. Bailey ed), Principles of Surgery (Seymour I. Schwartz ed), Textbook of Surgery (David C. Sabiston ed)
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2014

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.