Μάθημα

Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ / Connection of Neurosurgery with other subspecialities
Κωδικός IA0375
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000013

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 10 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 10 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 10 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 10 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 10 5 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 10 5 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
Class ID
600017728
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Β΄ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, Κίμων Νανάσης, Χρήστος Τσονίδης
2. Β΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Θεόδωρος Καραπαναγιωτίδης
3. Γ΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Κιμισκίδης, Σεβαστή Μποσταντζοπούλου-Καμπούρογλου
4. Γ΄ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Εμμανουήλ Ροηλίδης
5. Γ΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Νηματούδης
6. Ε΄ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΗΚΗ Απόστολος Καμπαρούδης
7. ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Γρηγόρης Βενέτης
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • IA0366 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • IA0371 ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • IA0372 ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΓΧΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΩΝ
  • IA0378 ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
  • IA0382 ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ
  • IA0384 ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
  • ΙΑ0241 ΑΓΓΛΙΚΑ 1 (1/2)
  • ΙΑ0242 ΑΓΓΛΙΚΑ 2 (2/2)
  • ΙΑ0244 ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0245 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 1
  • ΙΑ0247 ΑΠΕΙΚΟΝ. ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ Ι
  • ΙΑ0248 ΑΠΕΙΚΟΝ. ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΙΑ0254 ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
  • ΙΑ0269 ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0271 ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ - ΑΝΑΝΗΨΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ
  • ΙΑ0272 ΘΡΟΜΒΟΕΜΒΟΛΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
  • ΙΑ0276 ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι
  • ΙΑ0277 ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΙ
  • ΙΑ0279 ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ
  • ΙΑ0287 ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0292 ΚΛΙΝΙΚΗ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0293 ΚΛΙΝΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0297 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0298 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
  • ΙΑ0302 ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ Η
  • ΙΑ0304 ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
  • ΙΑ0317 ΟΥΡΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0318 ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0320 ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ Ι
  • ΙΑ0321 ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • ΙΑ0331 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 2
  • ΙΑ0332 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 3
  • ΙΑ0333 ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ
  • ΙΑ0345 ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Ι
  • ΙΑ0346 ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙ
  • ΙΑ0349 ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ Η
  • ΙΑ0404 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
  • IA0407 ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ
  • IA0410 ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
  • IA0411 ΑΙΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΘΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΙΑΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή στην αλληλεπίδραση του ΚΝΣ, με τα άλλα όργανα και συστήματα του οργανισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα θέματα που πραγματεύεται το μάθημα περιλαμβάνουν:
1. την ανάπτυξη της παθοφυσιολογίας, των κλινικών εκδηλώσεων και των θεραπευτικών προσεγγίσεων των νευροχειρουργικών παθήσεων υπό το πρίσμα της σχέσης τους με τα άλλα συστήματα και όργανα του ανθρώπινου οργανισμού, είτε παθήσεων άλλων συστημάτων που φέρουν την ένδειξη νευροχειρουργικής παρέμβασης για διάγνωση και θεραπεία.
2. το πλαίσιο συνεργασίας του νευροχειρουργού με ιατρούς άλλων ειδικοτήτων όπως της Νευρολογίας, Παθολογίας – Καρδιολογίας, της Χειρουργικής, της ενδοκρινολογίας, της Επείγουσας Ιατρικής, της Πλαστικής Χειρουργικής, της Λοιμωξιολογίας, της Παιδιατρικής, της Ψυχιατρικής, της Νευρο-ορθοπεδικής, της Νευρο-ουρολογίας και τέλος της Ιατρικής Φυσικής Αποκατάστασης.
Τα αναπτυσσόμενα θέματα έχουν ως εξής:
1. Σύνδεση Νευρολογίας και Νευροχειρουργικής
2. Παθολογία – Καρδιολογία και Νευροχειρουργική
3. Πολυτραυματίας και αποκατάσταση
4. Ενδοκρινολογία και Νευροχειρουργική
5. Αξιολόγηση – αντιμετώπιση στα ΤΕΠ και ΜΕΘ των νευροχειρουργικών ασθενών
6. Ψυχιατρική και Νευροχειρουργική
7. Πλαστική Χειρουργική και Νευροχειρουργική
8. Αντιμετώπιση λοιμώξεων στη Νευροχειρουργική
9. Νευροανατομία και στυτική δυσλειτουργία
10. Νευρο- ορθοπεδική
11. Νευροχειρουργικές παθήσεις σε παιδιά
12. Ιατρική Φυσική Αποκατάσταση σε νευροχειρουργικούς ασθενείς
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Φροντιστήριο
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές (20 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών) και διενεργούνται δύο φορές το χρόνο στα αμφιθέατρα των 300 και 500 θέσεων του Ιατρικού Τμήματος, σε ημέρες που ανακοινώνονται. Προβλέπεται ενδιάμεση αξιολόγηση των συμμετεχόντων φοιτητών (test) και μοριοδότηση της προαιρετικής συμμετοχής των φοιτητών στο ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο της κλινικής, αξιοποιούμενη στην συνέχεια με μεταγενέστερη συμμετοχή των φοιτητών στα μεταπτυχιακά εκπαιδευτικά προγράμματα της Κλινικής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1α, «Νευροχειρουργική Κριτική και Πρακτική Προσέγγιση» Φ. Τσιτσόπουλος, Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα, 2009, και 1β, συνοδευτικό εγχειρίδιο «Αξιολόγηση του νευροεπιστήμονα. Από το εργαστήριο και την κλινική στη νευροεγχειρητική και την έρευνα» , Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα, 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
«Greenberg M.S. Handbook of Neurosurgery» Greenberg Graphics, Inc. Lakeland, Florida, 6th Edition 2010, και «Principles of Neurosurgery» S. Rengachary, R.G.Ellenbogen (Eds), Second Edition, Elsevier Mosby, 2005.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-02-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.