Μάθημα

ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ / Orthopaedics
Κωδικός ΙΑ0316
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000314

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 7 4 3

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010892
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Παναγιώτης Γκιβίσης, Γεώργιος Πετσατώδης, Αναστάσιος Χριστοδούλου
2. Β΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Γιγής, Θεόδωρος Μπεσλίκας, Ιπποκράτης Χατζώκος
3. Γ΄ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιωάννης Κύρκος, Φάρες Σάϊεχ, Ιωάννης Σαρρής
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0245 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 1
  • ΙΑ0331 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 2
  • ΙΑ0332 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 3
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εξοικείωση των φοιτητών στην προσέγγιση, τόσο του τραυματία του μυοσκελετικού συστήματος όσο και των αρρώστων με συγγενείς παθήσεις, παραμορφώσεις, εκφυλιστικές και μεταβολικές παθήσεις των οστών, φλεγμονές και νεοπλασματικές καταστάσεις. Συγκεκριμένα, η γνώση της αρχικής αντιμετώπισης τους τραυματία ή η ακινητοποίηση των καταγμάτων, η επισήμανση του επείγοντος ή μη. Επίσης η γνώση και διαγνωστική προσέγγιση των χρόνιων παθήσεων και η ενημέρωση για τις σύγχρονες χειρουργικές τεχνικές και δυνατότητες (οστεοσυνθέσεις, αρθροπλαστικές κλπ)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή- Οστά, Βασικές γνώσεις- Γενικά περί καταγμάτων, πώρωση καταγμάτων, θεραπεία καταγμάτων, διαταραχές πώρωσης. Κατάγματα- εξαρθρήματα άνω άκρου, κατάγματα λεκάνης, κατάγματα κοτύλης, κατάγματα- εξαρθρήματα κάτω άκρου, σπονδυλοαρθρίτιδα, αυχενικό σύνδρομο, αυχενική δισκοπάθεια, κακώσεις και παθήσεις του γόνατος, οστεοαρθρίτιδα γόνατος, ρευματοειδής αρθρίτιδα, ακτάγματα σπονδυλικής στήλης, αρθρίτιδες (αγκυλοποιητική- σύνδρομο Reiter), σύνδρομο άνω θωρακικού στομίου, σπονδυλόλυση, σπονδυλολίσθηση, επιπλοκές καταγμάτων, στενωτικά σύνδρομα, περιαρθρικά σύνδρομα, βλαισός δακτύλιος, κακώσεις καρπού και χειρός, ρήξεις τενόντων, κακώσεις νεύρων, αναπτυξιακή διαταραχή ισχίου, ραιβοϊπποποδία, ραιβό ισχίο, πλατυποδία, οστομυελίτιδα, σηπτική αρθρίτιδα, ισχαιμικές νεκρώσεις οστών,εγκεφαλική παράλυση, πολυομυελίτιδα, μηνιγγομυελοκήλη, οστικές κακώσεις στην παιδική ηλικία, οστεοχονδρίτιδα ισχίου, επιφυσιολίσθηση άνω μηριαίας επίφυσης, μαιευτική παράλυση, ραιβόκρανο, φυματίωση ισχίου, δισκοπάθεια (αυχενική, οσφυϊκή), σκολίωση, κύφωση, οστεοπόρωση, νεοπλάσματα (καλοήθη, κακοήθη).

http://www.med.auth.gr/studies/odigos_spoudon2008_2009.pdf

Λέξεις Κλειδιά
Οστα, Κάταγμα, Διάστρεμα, Εξάρθρημα, Πώρωση, Αρθρίτιδα, Οστεοσύνθεση, Αρθροσκόπηση, Αρθροπλαστική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Powerpoint presentation
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 26
Κλινική Άσκηση 26
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο 52
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Κλινική Εξέταση Ασθενούς (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
"Συνοπτική Ορθοπαιδική" Γεώργιος Καπετάνος -University studio press
"Ορθοπαιδική Χειρουργική" Ιωάννης Πουρνάρας - BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-10-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.