Μάθημα

ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ Ι / Internal Medicine I
Κωδικός ΙΑ0320
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000318

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό Κορμού 6 3 9

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
Class ID
600017747
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Μιχαήλ Δανιηλίδης, Παντελής Ζεμπεκάκης, Ηλίας Μπαλάσκας
2. Β΄ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Παναγιώτης Κατσινέλος, Παναγιώτα Μπούρα, Απόστολος Τσάπας
3. Γ΄ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Θεμιστοκλής Βασιλειάδης, Στέλλα Δούμα, Βασίλειος Κώτσης
4. Δ΄ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Ευάγγελος Ακριβιάδης, Αλέξανδρος-Αναστάσιος Γαρύφαλλος, Ευδοκία Μανδαλά
5. Α΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Τριαντάφυλλος Διδάγγελος, Χρήστος Σαββόπουλος, Απόστολος Χατζητόλιος
6. Β΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Άθυρος, Βασιλεία Γαρυπίδου-Βρατσκίδου, Αστέριος Καραγιάννης
7. ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασιλοπούλα Βαμβακοπούλου, Κωνσταντίνος Ζαρογουλίδης, Ιωάννης Κιουμής
8. Γ΄ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Βασίλειος Βασιλικός, Βασίλειος Σκέμπερης, Νικόλαος Φραγκάκης
9. Α΄ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Δημήτριος Ιωαννίδης, Ελισάβετ Λαζαρίδου, Ελένη Σωτηρίου
10. Β΄ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Δημήτριος Καλαμπαλίκης, Αικατερίνη Πατσατσή, Μυρτώ-Γεωργία Τρακατέλλη
11. ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Γεώργιος Ευστρατιάδης, Αικατερίνη Παπαγιάννη, Μαρια Σταγκου
12. ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑΣ Ελένη Τιμοθεάδου
13. ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Γεωργία Πίτσιου, Αθανασία Πατάκα, Ιωάννης Στανόπουλος
14. ΄
15. ΄
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Λεπτομερής λήψη του ιστορικού του ασθενούς - Παρούσα νόσος, Ατομικό και κληρονομικό αναμνηστικό
- Κλινική εξέταση ανά συστήματα
- Αναγνώριση των φυσιολογικών κλινικών ευρημάτων ανά σύστημα
- Αναγνώριση των παθολογικών κλινικών ευρημάτων ανά σύστημα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Εισαγωγή στην κλινική εξέταση και διάγνωση
- Λήψη ιστορικού
- Βασικές γνώσεις κλινικών ευρημάτων σε διάφορα νοσήματα
Λέξεις Κλειδιά
Παθολογία, Ιστορικό, Κλινική εξέταση, Κυκλοφορικό σύστημα, Αναπνευστικό σύστημα, Γαστρεντερικό σύστημα, Ουροποιητικό σύστημα, Ενδοκρινείς αδένες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 52
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων 4
Κλινική Άσκηση 52
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων 4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 2
Σύνολο 114
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
- Γραπτή εξέταση (70% του βαθμού) - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής 80% - Ερωτήσεις ανάπτυξης 20%
- Προφορική εξέταση (30% του βαθμού)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Κλινική Εξέταση Ασθενούς (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Κλινική εξέταση και διάγνωση - Δ. Καραμήτσος, Μ. Σιών, Γ. Γιαννόγλου
- Κλινική διάγνωση - Ιστορικό και φυσική εξέταση - MH Swartz
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2013

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.