Μάθημα

ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ / PSYCHIATRY OF ADOLESCENCE - YOUNG ADULTHOOD
Κωδικός IA0363
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Εαρινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000001

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 6 3 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Εαρινή
Διδάσκοντες
Class ID
600017731
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Λουκάς Αθανασιάδης, Παντελεήμων-Βασίλειος Μποζίκας, Κωνσταντίνος Φωκάς
2. Γ΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Γρηγόριος Αμπατζόγλου, Νικόλαος Ζηλίκης, Ιωάννης Νηματούδης
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα έχει την ένοια της Εισαγωγής στα βασικά δεδομένα της Ψυχιατρικής Εφήβου - Νέου Ενηλίκου και λειτουργεί συμπληρωματικά με εκείνο της Παιδοψυχιατρικής του χειμερινού εξαμήνου. Έτσι, οι φοιτητές από το τρίτο έτος και επάνω (μέχρι το Πτυχία) έχουν τη μοναδική δυνατότητα να γνωρίσουν το αντικείμενο αυτό, δεδομένου ότι στη Σχολή μας δεν υπάρχει Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική και κατ' επέκταση μάθημα κορμού με το αντικείμενο αυτό. Η προσθήκη και του "νέου ενηλίκου" έχει την ένοια και της δύνδεσης με την Ψυχιατρική Ενηλίκου την οποία διδάσκονται οι φοιτητές μας στο 4ο και 6ο έτος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος,όπως αναπτύσσεται στις 13 δίωρες παραδόσεις είναι το εξής:

Εφηβεία και μετεφηβική περίοδος: Αναπτυξιακά ζητήματα
Κλινική προσέγγιση – Νοσογραφικά ζητήματα – Ταξινόμηση
Το ζήτημα των νευρώσεων στην εφηβεία
Ψυχωτικές διεργασίες και ψύχωση στην εφηβεία
Διαταραχές της προσωπικότητας
Συναισθηματικές διαταραχές
Αυτοκαταστροφική συμπεριφορά και απόπειρα αυτοκτονίας
Διαταραχές της διατροφής: Ψυχογενής Ανορεξία – Βουλιμία
Ο έφηβος σωματικός ασθενής: Διασυνδετική-συμβουλευτική υπηρεσία στο Γενικό
Νοσοκομείο
Διαταραχές με σωματική / συμπεριφορική έκφραση
Ο έφηβος και η κοινωνία: ψυχοκοινωνικά ζητήματα
Ο έφηβος και το σχολείο – Νεανική παραβατικότητα
Θεραπευτικές προσεγγίσεις: θεωρητικές και θεσμικές
Ανακεφαλαίωση – Παρουσίαση εργασιών

Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 26
Σύνολο 26
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το βάρος δίνεται στην προφορική εξέταση η οποία κρίνεται ως η λέον πρόσφορη λόγω της φύσης του μαθήματος το οποίο απαιτεί ανάπτυξη θεμάτων και δεν προσφέρεται για δοκιμασία πολλαπλής επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Σημειώσεις Γ. Αμπατζόγλου και Ν. Ζηλίκης "Θέματα Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου"
- Γαλλική Ταξινόμηση Ψυχικών Διαταραχών Παιδιού-Εφήβου (ελληνική μετάφραση)
- Ι, Τσιάντης (επιμ.) "Εισαγωγή στην Παιδοψυχιατρική"
- Χ. Ιεροδιακόνου "Ψυχικά προβλήματα στα παιδιά"
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-03-2013

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.