Μάθημα

ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ / Stomatology
Κωδικός IA0367
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000005

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010868
Τμήμα Διδάσκοντες
1. Α΄ ΩΡΛ ΚΛΙΝΙΚΗ Πέτρος Κάρκος, Κωνσταντίνος Μάρκου, Στέφανος Τριαρίδης
2. Β΄ ΩΡΛ ΚΛΙΝΙΚΗ Ιορδάνης Κωνσταντινίδης, Αθανασία Πρίντζα
3. Α΄ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Παντελής Ζεμπεκάκης, Μαρία Παπαΐωάννου
4. Β΄ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ Αικατερίνη Πατσατσή
5. ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δημήτριος Ανδρεάδης, Κωνσταντίνος Βαχτσεβάνος, Αθανάσιος Πουλόπουλος
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός:
Η ενημέρωση του φοιτητή στις παθήσεις του στόματος, η απόκτηση δεξιοτήτων στον έλεγχο των παθήσεων και τη διασύνδεσή τους με τη Γενική Παθολογία και Γενική Ιατρική. Η εκπαίδευση 'από το σύμπτωμα στην διάγνωση' και 'μάθηση επικεντρωμένη στο πρόβλημα'.
Στόχοι:
Η εκπαίδευση του φοιτητή στις δομές, λειτουργίες και παθήσεις του στόματος.
Η δεξιότητα να εξετάζει κλινικά την περιοχή και τα επιμέρους όργανα σε συνδυασμό με την εξέταση των παραμεθορίων. Η ευαισθητοποίηση να υποπτεύεται το σοβαρό και επικίνδυνο, το συνδεδεμένο με άλλες παθήσεις, τις εκδηλώσεις.
Το μάθημα και οι σημειώσεις είναι δομημένα με την κλινική αντίληψη 'από το σύμπτωμα στην διάγνωση' (symptom oriented) και 'μάθηση επικεντρωμένη στο πρόβλημα' (problem based learning PBL). Αυτό βοηθάει στην αλγοριθμική προσέγγιση του κλινικού προβλήματος από τον φοιτητή και στην ανάπτυξη μεθοδολογίας της διαφορικής διάγνωσης του κλινικού προβλήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Δομές και λειτουργίες του στόματος,
Αλλαγές του στοματογναθικού με την ηλικία,
Στοματογναθικό σύστημα και ομιλία,
Διαταραχές γεύσης και όσφρησης,
Λειτουργία της κατάποσης,
Διαταραχές στοματικής φάσης της κατάποσης,
Ξηροστομία - Σιαλόρροια,
Παθήσεις των μαλακών μορίων,
Oδοντογενείς Φλέγμονες και αποστήματα,
Oγκόμορφες αλλοιώσεις του βλεννογόνου του στόματος,
Δερματοπάθειες και παθήσεις του βλεννογόνου του στόματος,
Παθήσεις των γνάθων και της κροταφογναθικής άρθρωσης
Αναθέσεις εργασιών: Θέματα - Bιβλιογραφία,
Παρουσίαση κλινικών περιστατικών,
Συστηματικές παθήσεις και στόμα,
Καρκίνος του στόματος,
Παρουσίαση εργασιών - Αξιολόγηση του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
στοματολογία, στοματογναθικό σύστημα, γεύση, σιελόρροια, ξηροστομία, κατάποση, κροταφογναθική άρθρωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις 26 2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων 26
Μελέτη-Εργασία 8
Σύνολο 26 34 2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
•1η Ενδιάμεση αξιολόγηση - test (μέσα εξαμήνου)
•Καθοδηγούμενη αυτομάθηση και εκπόνηση βιβλιογραφικής εργασίας.
•2η Ενδιάμεση αξιολόγηση - test (μετά εορτές νέου έτους)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Textbook are distributed in pdf format (through the e-platform of the Medical School http://elearning.med.auth.gr/ in pre-graduate elective courses category, password:stoma2010)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
A list of additional literature accessible free of charge via the Internet is given to the students(free access links).
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2015

Επικοινωνία

Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.