Μάθημα

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

Τίτλος ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / Communication and education skills
Κωδικός IA0368
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000006

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2010-2011)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2009-2010)

Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 5 3 2

Πληροφορίες Τάξης

Τίτλος ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2015 – 2016
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες
Class ID
600010867
Τμήμα Διδάσκοντες
1. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Εύχαρις Παναγοπούλου
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εκπαίδευση των ιατρών σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας (λήψη ιστορικού, ενεργητική ακρόαση,τεχνική ανοικτών-κλειστών ερωτήσεων,επεξήγηση, κατανόηση, ανάκληση πληροφοριών, διαχείριση συναισθημάτων, διαχείριση κρίσεων, ανάπτυξη ενσυναίσθησης-empathy, συνεργασία-συμμόρφωση με ιατρικές οδηγίες, ανακοίνωση άσχημων νέων, διαχείριση δύσκολων ασθενών, διαχείριση ορίων, διαχείριση χρόνου, διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής) και η εφαρμογή αυτών στην καθημερινή κλινική πράξη με στόχο την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας των ασθενών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το επιλεγόμενο προπτυχιακό μάθημα ''Τεχνικές Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης'' χρησιμοποιεί τις εκπαιδευτικές μεθόδους της διάλεξης καθώς επίσης και φροντιστηριακές και εκπαιδευτικές ασκήσεις με στόχο την εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας. Η χρήση υποδυόμενων ασθενών (standardized patients) επιτρέπει την καλύτερη εκπαίδευση των φοιτητών, προσομοιώνοντας τις συνθήκες της καθημερινής κλινικής πράξης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εκπαίδευση των φοιτητών στη λήψη ιστορικού, την συνεργασία-συμμόρφωση με τις ιατρικές οδηγίες, την ανακοίνωση άσχημων νέων και τη διαχείριση δύσκολων ασθενών. Επίσης οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές αρχές λήψης αποφάσεων στην ιατρική πράξη και τους παράγοντες που οδηγούν στα ιατρικά λάθη. Το ''σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης'' (burnout) που πλήττει τους επαγγελματίες υγείας παγκοσμίως αποτελεί ένα από τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του μαθήματος που στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνικών πρόληψης και αντιμετώπισης. Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη παροχή υπηρεσιών υγείας, η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των ασθενών, μέσω της καλύτερης επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Ώρες ΔιδασκαλίαςΣυνολικός για το εξάμηνο χρόνος απασχόλησης των φοιτητών στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Δεν συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος προσωπικής μελέτης των φοιτητών. Φόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ. Πιστωτικές ΜονάδεςΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25 με 30 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών. ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητών ΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδες ErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
    Βιβλιογραφία
    Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
    Kurtz, S, Silverman, J, Benson, J & Draper, J 2003, Marrying Content and Process in Clinical Method Teaching: Enhancing the Calgary-Cambridge Guides, Academic Medicine, vol. 78, no. 8, pp. 802-809.

    Kurtz, SM, Silverman, JD & Draper, J 2005, Teaching and Learning Communication Skills in Medicine, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 155-208.

    Silverman, JD, Kurtz, SM & Draper, J 2005, Skills for communicating with Patients, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 35-206.

    Platt, FW & Gordon, GH 2004.Field Guide to the Difficult Patient Interview. 2nd ed. Lipincott, Williams & Wilkins, Philadelphia.

    Desmond, J & Copeland, LR 2000. Communicating with Today’s Patient: essentials to save time, decrease risk and increase patient compliance. San Francisco: Jossey-Bass.

    Myerscough, PR & Ford M. Talking with patients: Keys to good communication. 3rd ed. Oxford University Press.

    Τελευταία Επικαιροποίηση
    19-03-2013

    Επικοινωνία

    Γραμματεία Τμήματος Ιατρικής T.K. 54124 Θεσσαλονίκη
     

    Συνδεθείτε

    Το τμήμα Ιατρικής στα social networks.
    Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.