ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τίτλος | ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Medical Education |
Κωδικός | ΙΑ0354 |
Σχολή | Επιστημών Υγείας |
Τμήμα | Ιατρικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Παναγιώτης Μπαμίδης |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 200000352 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2019)
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Επιλογής | 3 | 2 | 2 |
Τίτλος | ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 2 |
Class ID |
600150297
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ | Παναγιώτης Μπαμίδης |
2. Α΄ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ | |
3. ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗ | |
4. Α΄Ω.Ρ.Λ | |
5. Β΄Ω.Ρ.Λ | |
6. Β΄ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ | |
7. ΄ | |
8. ΄ | |
9. . |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Ιατρικής (αμφιθέατρο) |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Β (73) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 17:00 έως 19:00 |
- Γενικών Γνώσεων
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600150297
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://elearning.med.auth.gr/course/view.php?id=44
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=10344
προγραμμάτων ανταλλαγής.
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
-να τον κάνει ικανό και διαθέσιμο να αποτιμά τη διαδικασία των Ιατρικών Σπουδών και να συμμετέχει ενεργά σε αυτήν, στηρίζοντας την Αναβάθμιση Σπουδών και Λειτουργιών.
Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
-Αναγνωρίζουν την έννοια της έρευνας στην ιατρική εκπαίδευση
-Χρησιμοποιούν βασικά εργαλεία λογισμικού που είναι σχετικά με το αντικείμενο της εκπάιδευσης και της έρευνας στην εκπαίδευση
-Αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του εργαστηρίου κλινικών δεξιοτήτων
-Συνειδητοποιούν τη σπουδαιότητα της διαχείρισης εκπαιδευτικών αντικειμένων και της πληροφορίας που τα συνοδεύει μέσω συστημάτων λογισμικού
-Αναπτύσοουν νέο υλικό για ιατρικές εγκυκλοπαίδειες όπως η βικυπαίδεια
-Εφαρμόσουν τα παραπάνω στην πράξη
-Υιοθετούν τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευσή τους διά βίου
-Αντιλαμβάνονται το περιεχόμενο και τη σημασία ειδικότερων ερευνητικών θεμάτων όπως του επαγγελματισμού
-Εκτιμούν πώς ο επαγγελματισμός αλλάζει με βάση τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο
-Αντιλαμβάνονται το είδος και τις απαιτήσεις διαφορετικών εκπιαδευτικών μεθόδων
-Δημιουργούν τις προδιαγραφές μαθημάτων επικεντρωμένων στη μάθηση και το πρόβλημα
-Κατανοούν και να διερευνούν το ρόλο των νέων τεχνολογιών στη δημιουργία τέτοιων προσεγγίσεων
-Συγκρίνουν τα πλεονεκτήματα διαφορετικών μεθόδων μαθήματος
-Ετοιμάζουν σύγχρονες παρουσιάσεις σε θέματα ιατρικής εκπαίδευσης
-Αποτιμούν το ρόλο της στατιστικής ανάλυσης στην έρευνα της ιατρικής εκπαίδευσης
-Σχεδιάζουν μια έρευνα με σύγχρονα εργαλεία πρόσβασης χρηστών
-Εκτιμούν τη σημασία των πιστωτικών μονάδων στην ιατρική και της δια βίου μάθησης
-Εκτιμούν τη σημασία της αλλαγής του προγράμματος σπουδών και να εφαρμόζουν στρατηγικές μέτρησης των αλλαγών του.
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Ομαδική εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Βασικές επιδιώξεις του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών-
-Αξίες, στάσεις - συμπεριφορές, γνώσεις, δεξιότητες»
«Η εκπαιδευτική μεθοδολογία και τα ψηφιακά μέσα».
Θέμα 1ης εργασίας
«Εκπαίδευση στις κλινικές δεξιότητες: από το εργαστήριο κλινικών δεξιοτήτων και τα εκπαιδευτικά προπλάσματα στις κλινικές ασκήσεις με πραγματικούς ασθενείς».
«Συνεργατικές τεχνολογίες διαδικτύου στην Ιατρική Εκπαίδευση – Εικονικοί ασθενείς».
«Ιατρική εκπαίδευση και Wikipedia»
«Ιατρικές Εγκυκλοπαίδειες στην εποχή του σημασιολογικού ιστού: το νόημα της DBpedia»
Θέμα 2ης εργασίας
Παρακολούθηση του Συνεδρίου/Ημερίδας
«Εργαλεία Έρευνας στην Ιατρική εκπαίδευση»
Καθοδηγούμενη Αυτομάθηση - Επαγγελματισμός και Ιατρική Εκπαίδευση
Θέμα 3ης εργασίας.
Επαγγελματισμός και Ιατρική Εκπαίδευση
Πιστωτικές Μονάδες
Αλλαγή Προγράμματος Σπουδών
Παράδοση 2ης εργασίας
«Δημιουργία και παρουσίαση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού».
«Η αξιολόγηση του φοιτητή (ενδιάμεση, εργασίες, κλινική άσκηση, εξετάσεις)».
«Η αξιολόγηση των διδασκόντων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Παρουσίαση εργασιών
Παράδοση τελικής εργασίας
Συζήτηση. Αξιολόγηση του μαθήματος και των διδασκόντων.
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Podcast
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 20 | 0,8 | ✓ | ||
Σεμινάρια | 2 | 0,1 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 4 | 0,2 | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Σύνολο | 56 | 2,2 |
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
- Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
-Cimino J., Shortlife (2013) Βιοπληροφορική-Εφαρμογές Υπολογιστών στη Φροντίδα Υγείας και τη Βιοϊατρική, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
-PD BAMIDIS, T. Poulton, PROCEEDINGS OF THE 1st INT. CONFERENCE ON MEDICAL EDUCATION INFORMATICS, 2012
-PD BAMIDIS, S. Konstantinidis, PROCEEDINGS OF THE 2nd INT. CONFERENCE ON MEDICAL EDUCATION INFORMATICS, 2015
-PD BAMIDIS, PROCEEDINGS OF THE 3rd INT. CONFERENCE ON MEDICAL EDUCATION INFORMATICS, 2018
-Bamidis P, Anastasov V, Despotova-Toleva L (eds.) E-education & E-science. Medical Publishing VAP; Plovdiv, Bulgaria: 2011 (ISBN 978-960-243-682-0) 2011