ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Τίτλος | ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ / Practical exercise in Primary Care Medicine & General Medicine |
Κωδικός | IA0409 |
Σχολή | Επιστημών Υγείας |
Τμήμα | Ιατρικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Αλέξιος Μπένος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 200000443 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2019)
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό - Κλινική Άσκηση | 12 | 6 | 6,1 |
Τίτλος | ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 35 |
Class ID |
600150347
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΕΡΓ. ΠΡΩΤ/ΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝ. ΙΑΤΡ.& ΕΡΕΥΝΑ | |
2. . |
- Υποβάθρου
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600150347
- eLearning (Moodle): http://elearning.med.auth.gr/
- Άλλη 1: http://primarycare.web.auth.gr/
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Επιδιωκόμενοι στόχοι:
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει:
• να αναγνωρίζουν την επιδημιολογική ‐ πληθυσμιακή οπτική των προβλημάτων υγείας στην κοινότητα, να γνωρίζουν τις δυνατότητες πρόληψης της νόσου και προαγωγής της υγείας, μέσα από την επαφή τους με όλο το φάσμα των αντίστοιχων υπηρεσιών και προ‐γραμμάτων
• να έχουν κατανοήσει το εύρος των επιστημονικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της φροντίδας υγείας στην κοινότητα, το οποίο περιλαμβάνει την προαγωγή της υγείας, την πρόληψη της νόσου, τη διάγνωση, τη θεραπεία, την αποκατάσταση και την κοινωνική επανένταξη
• να μπορούν να διακρίνουν τα όρια μεταξύ των βαθμίδων υπηρεσιών υγείας και τη λειτουργία της διασύνδεσης μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας / τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας
• να κατανοήσουν καλύτερα τη σχέση μεταξύ βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων, όπως και τις προσδοκίες των ασθενών από τους Γενικούς Ιατρούς τους σε θέματα διάγνωσης και διαχείρισης των προβλημάτων τους ανεξάρτητα από ηλικία, εθνικότητα και φύλο
• να γνωρίσουν το φάσμα των οξέων περιστατικών και χρόνιων ασθενειών που απαντώνται στην κοινότητα, όπως και τους ποικίλους τρόπους αρχικής εμφάνισης της νόσου και να αποκτήσουν εμπειρία στην άμεση θεραπευτική αντιμετώπιση προβλημάτων των ασθενών
• να μπορούν να παρακολουθούν την πορεία της νόσου, από την πρώτη της εμφάνιση μέχρι την τελική έκβαση μέσα από την ολιστική προσέγγιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Βιντεοδιαλέξεις
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Μελέτη εκπαιδευτικού υλικού μέσω του elearning.
Συζήτηση περιστατικών μέσω φόρουμ στο elearning
Επικοινωνία μεταξύ των φοιτητών αλλά και με τους συντονιστές με τη χρήση κλειστής ομάδας σε δίκτυο κοινωνικής δικτώσης (facebook).
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 6 | 0,2 | ✓ | ||
Σεμινάρια | 8 | 0,3 | |||
Κλινική Άσκηση | 100 | 3,8 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | |||
Εξετάσεις | 34 | 1,3 | |||
Σύνολο | 158 | 6,1 |
Η υποβολή των εργασιών γίνεται σταδιακά - στο τέλος κάθε εβδομάδας - και υπάρχει μια κλιμακούμενη διαβάθμιση της δυσκολίας και του χρόνου που απαιτείται για την προετοιμασία τους.
Στο τέλος της Κλινικής Άσκησης ο φοιτητής παρουσιάζει μέρος των εργασιών του στο Κέντρο Υγείας. Στο Κέντρο Υγείας αξιολογείται η ολοκλήρωση του φακέλου με τις εργασίες των φοιτητών και η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και τις εφημερίες.
Στο ΑΠΘ γίνεται η τελική αξιολόγηση των φοιτητών με την παρουσίαση των εργασιών σε μια ατομική προφορική διαδικασία και γραπτή εξέταση.
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
- Κλινική Εξέταση Ασθενούς (Διαμορφωτική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)