The english version of the website is under development. Wherever text appears in Greek, it means it has not been translated yet.

Course

Φιλοσοφία και Ηθική της Επιστήμης της Έρευνας και της Εκπαίδευσης στην Ιατρική

Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος Φιλοσοφία και Ηθική της Επιστήμης της Έρευνας και της Εκπαίδευσης στην Ιατρική / Philosophy and Ethics of Science Research and Education in Medicine
Κωδικός ΜΙΦΑ0001
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Δημήτριος Κούβελας
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 600000034

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κλινική και Βιομηχανική Φαρμακολογία (2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 32
Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 1 1 6

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος Φιλοσοφία και Ηθική της Επιστήμης της Έρευνας και της Εκπαίδευσης στην Ιατρική
Ακαδημαϊκό Έτος 2017 – 2018
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Ειρηνη Αποστολιδου
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600109771
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες Ιατρικής, Φαρμακολογίας και Φιλοσοφίας. Ειδικότερα θα έχουν αποκτήσει σφαιρική άποψη όσον αφορά στην επιστημονικότητα της Ιατρικής και της Θεραπευτικής, την Φιλοσοφία της Επιστήμης και την Φιλοσοφία, ηθική και αισθητική της Κλινικής Φαρμακολογίας και της κοινωνίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στην ιστορία της Ιατρικής και Θεραπευτικής
2. Η επιστημονικότητα της Ιατρικής και της Φαρμακολογίας
3. Εισαγωγή και ιστορία της Σκέψης της Γνώσης και της Φιλοσοφίας
4. Κλασσική – Ελληνική Φιλοσοφική Σκέψη
5. Η φύση των επιστημονικών δηλώσεων: Εμπειρισμός / Επιστημονικός ρεαλισμός και ινστρουμενταλισμός / Κοινωνικός κονστρουκτιβισμός
6. Η φύση των επιστημονικών δηλώσεων: Ανάλυση και αναγωγισμός/ Διαμάχη Αϊνστάιν - Μπορ
7. Επιβεβαίωση των επιστημονικών θέσεων: Επαγωγή, Αναγωγή /Διαψευσιμότητα /Συνεκτικότητα / Το ξυράφι του Όκκαμ
8. Κοινωνική ευθύνη: Το επιστημονικό αδιάψευστο στην Ιατρική Σκέψη
9. Κοινωνική ευθύνη: Κριτική της επιστήμης
10. Κοινωνιολογία και ανθρωπολογία της επιστήμης
11. Η ανάπτυξη της Φαρμακολογίας και της Κλινικής Φαρμακολογίας
12. Η έρευνα στην Φαρμακολογία και Κλινική Φαρμακολογία
13. Η ηθική και αισθητική της Κλινικής και Βιομηχανικής Φαρμακολογίας
Λέξεις Κλειδιά
Φιλοσοφία της Επιστήμης, Φιλοσοφία της Ιατρικής και Θεραπευτικής, Συστήματα σκέψης, Γνώση και Ιατρική Σκέψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος Εργασίας ECTS Ατομικά Ομαδικά Erasmus
Διαλέξεις 78 2,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 72 2,4
Σύνολο 150 5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Philosophy of Science: A Contemporary Introduction (Routledge Contemporary Introductions to Philosophy) 3rd Edition
by Alex Rosenberg (Author)

Philosophy and Medicine (Springer)
Rasmussen, Lisa
Engelhardt, H. Tristram

Philosophy of Medicine, 1st Edition (Elsevier)
Gabbay & Thagard & Woods & Gifford

Medical Philosophy
Conceptual Issues in Medicine
By (author): Mario Bunge (McGill University, Canada)

Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2017

Contact

Secretariat of the School of Medicine
 

Connect

School of Medicine's presence in social networks
Follow Us or Connect with us.