The english version of the website is under development. Wherever text appears in Greek, it means it has not been translated yet.

Course

Παθοφυσιολογία των ελευθέρων ριζών, του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής. Διερεύνηση των παραγόντων κινδύνου με τη χρήση με τη χρήση νεότερων τεχνι

Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος Παθοφυσιολογία των ελευθέρων ριζών, του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής. Διερεύνηση των παραγόντων κινδύνου με τη χρήση με τη χρήση νεότερων τεχνι / Παθοφυσιολογία των ελευθέρων ριζών, του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής. Διερεύνηση των παραγόντων κινδύνου με τη χρήση με τη χρήση νεότερων τεχνι
Κωδικός ΙΜΓ064
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Σταύρος Ηλιάδης
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 600013072

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Ερευνητική Μεθοδολογία στην Ιατρική και στις Επιστήμες Υγείας (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Επιλογής 3 2 2,5

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος Παθοφυσιολογία των ελευθέρων ριζών, του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής. Διερεύνηση των παραγόντων κινδύνου με τη χρήση με τη χρήση νεότερων τεχνι
Ακαδημαϊκό Έτος 2018 – 2019
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600132727
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Β. Κύριοι στόχοι

1. Μελέτη των ελευθέρων ριζών (δραστικών μορφών οξυγόνου και αζώτου), που παράγονται στα βιολογικά συστήματα και προκαλούν διάφορες παθολογικές καταστάσεις όπως καρκίνο, αθηρωμάτωση, ρευματοειδή αρθρίτιδα κλπ.
2. Μελέτη της αντιοξειδωτικής άμυνας του οργανισμού και των μηχανισμών με τους οποίους τα βιολογικά συστήματα εξουδετερώνουν τις δραστικές μορφές οξυγόνου και αζώτου. Μελέτη των αντιοξειδωτικών που λαμβάνονται εξωγενώς με τη διατροφή και προστατεύουν τον οργανισμό από τις βλαβερές συνέπειες των ελευθέρων ριζών και των τοξικών παραγώγων τους.
3. Μελέτη της λιπιδικής υπεροξείδωσης, καθώς και οι τρόποι ανίχνευσης και προσδιορισμού διαφόρων παραγόντων που σχετίζονται με την πρόκληση αυτού του φαινομένου. Τέλος, γίνεται μια εκτενής μελέτη της λιπιδικής υπεροξείδωσης και του ρόλου της σε διαταραχές όπως η αθηροσκλήρωση, νόσος Alzheimer κλπ.
4. Παρουσίαση των παραγόντων οξείδωσης και φλεγμονής που ποιοτικά ή ποσοτικά συνεργάζονται με τους γνωστούς κλασσικούς παράγοντες στην δημιουργία της αθηρωματικής πλάκας και διερευνώνται διεθνώς ως νέοι παράγοντες κινδύνου για τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
5. Αναλύονται οι μέθοδοι απομόνωσης και οξείδωσης των λιποπρωτεϊνών, καθώς και η μέτρηση της μηλονικής διαλδεΰδης και άλλων ουσιών που αποτελούν δείκτες της λιπιδικής υπεροξείδωσης. Εφαρμόζονται και άλλες νεότερες τεχνικές διερεύνησης των παραγόντων , όπως PCR, ηλεκτροφόρηση, τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο Εργαστήριό μας εδώ και πολλά χρόνια σε ερευνητικά πρωτόκολλα και διδακτορικές διατριβές. (Θεωρία-Πρακτική άσκηση-Εργαστήριο)
6 -Οι φοιτητές εξοικειώνονται με νέες τεχνολογίες διαδικτύου για την προαγωγή και την προάσπιση της υγείας από την παιδική ηλικία. Γίνονται γνωστές στους φοιτητές οι τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τις τεχνολογίες του συμμετοχικού διαδικτύου (Web2.0) καθώς και οι προεκτάσεις και τη σημασία του σημασιολογικού ιστού (Web3.0)
-Ενημερώνονται οι φοιτητές για την ανάγκη και τη σπουδαιότητα της
ηλεκτρονικής καταγραφής των δεδομένων αλλά και τα διάφορα θέματα/ζητήματα που το συνοδεύουν όπως π.χ. θέματα και τεχνικές ανωνυμοποίησης δεδομένων, ασφάλεια δεδομένων, νέες εξελίξεις στο χώρο των ανοικτών και διασυνδεδεμένων δεδομένων

Γ. Επί μέρους στόχοι

1. Ο εφοδιασμός και η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τα πλέον σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα πάνω στις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες.
2. Η κατανόηση των βασικών τύπων μελετών και των σύγχρονων ερευνητικών τεχνικών διερεύνησης των μηχανισμών προστασίας του οργανισμού από τις βλαβερές συνέπειες των ελευθέρων ριζών, όπως οι φλεγμονώδεις καταστάσεις, αλλά και να είναι σε θέση οι συμμετέχοντες να τις εφαρμόσουν στο πλαίσιο μελετών, διδακτορικής διατριβής ή και μεταδιδακτορικής έρευνας.
3. Η κατανόηση των αντιοξειδωτικών μηχανισμών με τους οποίους προστατεύεται ο οργανισμός του ανθρώπου και η εξοικείωση με μεθόδους διερεύνησης της δράσης των αντιοξειδωτικών.
4. Να εντοπίσουν το βαθμό στον οποίο η έρευνα που αφορά στις ελεύθερες ρίζες έχει επιδράσει στην κλινική / εργαστηριακή πράξη σε διάφορες ειδικότητες και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις μεθόδους που διδάσκονται στο πλαίσιο πρόληψης, διάγνωσης και εκτίμησης της κατάλληλης θεραπείας.
5. Να είναι σε θέση οι συμμετέχοντες να γνωρίζουν και να κατανοούν την ουσία των ερωτημάτων που θέτουν οι βιολογικές− ιατρικές επιστήμες και να εφαρμόσουν τις τεχνικές που θα διδαχθούν στο πλαίσιο του μαθήματος.
6. Να είναι σε θέση οι φοιτητές να κατανοήσουν τη σημασία της γεωγραφικής αναπαράστασης της πληροφορίας.

Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Παρακολούθηση θεωρητικών διαλέξεων
2. Πρακτική εφαρμογή στο εργαστήριο
3. Συγγραφή ανασκόπησης της διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικής με το αντικείμενο του μαθήματος και παρουσίασή της
4. Παρουσίαση ερευνητικού ερωτήματος και σχεδιασμός έρευνας που θα προτείνουν, ώστε με την βοήθειά μας να πραγματοποιήσουν μετέπειτα μία πρωτότυπη μεταπτυχιακή εργασία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-02-2017

Contact

Secretariat of the School of Medicine
 

Connect

School of Medicine's presence in social networks
Follow Us or Connect with us.