The english version of the website is under development. Wherever text appears in Greek, it means it has not been translated yet.

Course

Τεκμηριωμένη Ιατρική

Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος Τεκμηριωμένη Ιατρική / Evidence Based Medicine
Κωδικός ΜΙΦΑ0005
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Χρυσούλα Πουρζιτάκη
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 600000098

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κλινική και Βιομηχανική Φαρμακολογία (2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 32
Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 1 1 6

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος Τεκμηριωμένη Ιατρική
Ακαδημαϊκό Έτος 2017 – 2018
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600109775
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι :
1.Η εμβάθυνση στη θεωρία της τεκμηριωμένης ιατρικής
2.Η προσέγγιση των τεκμηριωμένων μεθόδων ιατρικής έρευνας
3.Η εξάσκηση στην αναζήτηση τεκμηριωμένων ερευνητικών πληροφοριών
4.Η μελέτη ερευνητικών δεδομένων με τα κριτήρια της τεκμηριωμένης ιατρικής
Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι:
1.Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές να είναι σε θέση να οργανώσουν ένα ερευνητικό πρωτόκολλο με βάση τη θεωρία της τεκμηριωμένης ιατρικής
2.Να αναγνωρίσουν τη σημασία της τεκμηριωμένης ιατρικής στην κλινική πράξη
3.Να μπορούν να αξιολογήσουν τις βασικές πληροφορίες ενός άρθρου με βάση τα κριτήρια της τεκμηριωμένης ιατρικής
4.Να είναι σε θέση να αναλύσουν και να παρουσιάσουν μία δημοσιευμένη ερευνητική εργασία με βάση την τεκμηριωμένη ιατρική
5.Να κατανοήσουν τη συμμετοχή της τεκμηριωμένης ιατρικής στη φαρμακευτική έρευνα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή, Ιστορία και Φιλοσοφία της ΕΒΜ (Διδάσκοντες: Δ. Κούβελας, Χ. Πουρζιτάκη)
2. Βασικά στοιχεία ερευνητικής μεθοδολογίας και σχεδιασμού έρευνας (Διδάσκουσα : Χ. Πουρζιτάκη)
3. Βάσεις δεδομένων – Αναζήτηση τεκμηριωμένων πληροφοριών (Διδάσκουσα : Ε. Αποστολίδου)
4. Κλινικές Μελέτες (Διδάσκουσα : Γ. Τσαούση)
5. Συστηματική Ανασκόπηση (Διδάσκων : Θ. Κυργίδης)
6. Μετά-Ανάλυση (Διδάσκων : Κ. Τουλής)
7. Η Ποιοτική Έρευνα στην ΕΒΜ (Διδάσκουσα : Θ. Μπελλάλη)
8. Μικτά ερευνητικά μοντέλα στην ΕΒΜ (Διδάσκουσα : Θ. Μπελλάλη)
9. Τεκμηριωμένη Ιατρική και Διάγνωση/Πρόγνωση (Διδάσκουσα : Χ. Σαρδέλη)
10. «Πώς διαβάζουμε μία τεκμηριωμένη έρευνα» (Διδάσκουσα : Ε. Αποστολίδου)
11. Ο ρόλος της ΕΒΜ στην κλινική πράξη (Διδάσκων : Γ. Παπαζήσης)
12. Παρουσίαση ερευνών με βάση την ΕΒΜ (Διδάσκουσα : Χ. Πουρζιτάκη)
13. Αποτίμηση μαθήματος (Διδάσκουσα : Χ. Πουρζιτάκη)
Λέξεις Κλειδιά
Τεκμηριωμένη ιατρική, Ερευνητική μεθοδολογία, Βάσεις δεδομένων, Κλινική μελέτη, Συστηματική ανασκόπηση, Μετά-ανάλυση, Ποιοτική έρευνα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος Εργασίας ECTS Ατομικά Ομαδικά Erasmus
Διαλέξεις 52 1,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 72 2,4
Εξετάσεις 26 0,9
Σύνολο 150 5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Εκπόνηση μίας γραπτής εργασίας
2.Συμπλήρωση ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε δίωρου
3.Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο τέλος της ενότητας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 1908
Έκδοση: ΤΡΙΤΗ/2010
Συγγραφείς: Sharon E. Straus
ISBN: 978-960-6894-13-8
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΧΑΒΑΛΕΣ Α - ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝ Κ ΟΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Guyatt G, Rennie D, Meade MO, Cook DJ, eds. Users’ Guides to the Medical Literature: A Manual for Evidence-Based Clinical Practice. 2nd Ed. New York, NY: McGraw-Hill; 2008.
Straus SE, Glasziou P, Richardson WS, Haynes RB. Evidence-Based Medicine. How to practice and teach EBM. Edinburg: Elsevier Churchill Livingstone, Fourth Edition, 2011.
Gray, J. A. Muir (2009). Evidence-based health care & public health. Edinburgh: Churchill Livingstone.
Sackett DL, Rosenberg WM, Gray JA, Haynes RB, Richardson WS (1996). "Evidence based medicine: what it is and what it isn't". BMJ 312 (7023): 71–2.
Katz, David L. (2001). Clinical Epidemiology & Evidence-Based Medicine: Fundamental Principles of Clinical Reasoning & Research. SAGE.
Rosenberg W, Donald A (1995). "Evidence-based Medicine: An approach to Clinical Problem Solving". BMJ 310: 1122–6.
Greenhalgh, Trisha (2010). How to Read a Paper: The Basics of Evidence-Based Medicine (4th ed.). John Wiley & Sons. p. 1.
Greenhalgh, Trisha (December 2001). "The limits of evidence-based medicine". Respiratory care 46 (12): 1435–40.
Eddy, DM (2005). "Evidence-based Medicine: a Unified Approach". Health Affairs 24 (1): 9–17.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-06-2016

Contact

Secretariat of the School of Medicine
 

Connect

School of Medicine's presence in social networks
Follow Us or Connect with us.