Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης «Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας» σύμφωνα με το ΦΕΚ 2081/7-6-2018, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές υποχρεούνται να ολοκληρώσουν επιτυχώς τον κύκλο μαθημάτων των 4 εξαμήνων ο οποίος αντιστοιχεί σε 120 ECTS (Υ.Α. 67145/Β7, ΦΕΚ 1889/2007/B7).
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές πρέπει να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς σε 9 μαθήματα (Υποβάθρου-Γενικών γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων), που κατανέμονται ως εξής: α) στο 1ο εξάμηνο (30 ECTS) 3 μαθήματα, β) στο 2ο εξάμηνο (30 ECTS) 3 μαθήματα, και γ) στο 3ο εξάμηνο (30 ECTS), 3 μαθήματα. Στο 4ο εξάμηνο (30 ECTS) εκπονούν τη Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία την οποία παρουσιάζουν δημόσια και ακολούθως εξετάζονται.
Σκοπός του ΠΜΣ είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και η διεύρυνση της ερευνητικής δραστηριότητας στα αντικείμενα της Δημόσιας Υγείας και Πολιτικής Υγείας. Η διεπιστιμονική και ολιστική προσέγγιση της Υγείας σε πληθυσμιακό επίπεδο.
Το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ καλύπτει το φάσμα, από την εκτίμηση της υγείας του πληθυσμού και των αντίστοιχων αναγκών για φροντίδα υγείας μέχρι τις πολιτικές υγείας που απαιτούνται για την απάντηση σε αυτές τις ανάγκες. Τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα είναι ο σχεδιασμός των υπηρεσιών υγείας, η συγκρότηση των συστημάτων υγείας, η επιδημιολογία και βιοστατιστική, η προαγωγή υγείας και πρόληψη της νόσου, η πολιτική οικονομία της υγείας και η κοινωνιολογική προσέγγιση της υγείας.
Η εκπαίδευση αφορά σε δύο ειδικεύσεις: Α) Δημόσια Υγεία και Β) Πολιτική Υγείας
Eπιπλέον της βασικής γνώσης της επιστήμης οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αποκτούν την ικανότητα: 1) να εφαρμόζουν τη γνώση στην πράξη, 2) να αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, κάνοντας χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας, 3) να εργάζονται αυτόνομα ή σε ομάδα ή/και διεπιστημονικό περιβάλλον, 4) να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις και να παίρνουν αποφάσεις, 5) να κατανοούν πληροφορία σε μια δεύτερη γλώσσα, 6) να παράγουν νέες ιδέες και επιστημονική γνώση, 7) να επιδεικνύουν υπευθυνότητα, 8) να αναπτύσσουν κριτική ικανότητα και 9) να προάγουν την ελεύθερη, παραγωγική και επαγωγική σκέψη.