Μάθημα

Φαρμακευτικό Marketing

Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος Φαρμακευτικό Marketing / Pharmaceutical Marketing
Κωδικός ΜΙΦΓ0015
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Χρυσούλα Πουρζιτάκη
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 600000120

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κλινική και Βιομηχανική Φαρμακολογία (2016-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
ΚΟΡΜΟΣ Υποχρεωτικό 3 2 6

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος Φαρμακευτικό Marketing
Ακαδημαϊκό Έτος 2018 – 2019
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600126237
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι:
1.Η προσέγγιση των βασικών θεωριών του φαρμακευτικού marketing
2.H γνωριμία με τις αρχές της επιχειρηματικής στρατηγικής των φαρμακευτικών βιομηχανιών
3.Η ανάλυση των χαρακτηριστικών ενός επιτυχημένου φαρμακευτικού προϊόντος
4.Η προσέγγιση της πολύπλοκης διαδικασίας τιμολόγησης ενός φαρμάκου
Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι:
1.Να μάθουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τα στάδια προώθησης ενός φαρμάκου
2.Να εμβαθύνουν στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχημένη ή αποτυχημένη πορεία ενός φαρμάκου στην αγορά
3.Να είναι σε θέση να οργανώσουν μία στρατηγική προώθησης και προβολής ενός φαρμακευτικού προϊόντος
4.Να μπορούν να αναλύσουν τη διείσδυση ενός φαρμάκου στην αγορά
5.Να μπορούν να παρουσιάσουν μία κριτική ανάλυση ενός πραγματικού παραδείγματος επιτυχημένου ή αποτυχημένου φαρμάκου με βάση τα κριτήρια του φαρμακευτικού marketing
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Βασικές Αρχές Marketing
2.Επιχειρηματική Στρατηγική στα φαρμακευτικά προϊόντα
3.Σημαντικά χαρακτηριστικά των φαρμακευτικών προϊόντων – Επιλογή των βασικών χαρακτηριστικών και προφίλ του προϊόντος
4.Κύκλος ζωής των πρωτότυπων και γεννόσημων φαρμακευτικών προϊόντων
5.Παράγοντες που επηρεάζουν τη συνταγογράφηση των φαρμάκων
6.Μερίδιο αγοράς, Βαθμός διείσδυσης και Βαθμός κατοχής ενός φαρμάκου
7.Τμηματοποίηση και Στρατηγικές στόχευσης της αγοράς φαρμάκου
8.Στρατηγική τιμολόγησης φαρμακευτικού προϊόντος
9.Σύστημα διανομής φαρμακευτικού προϊόντος
10.Στρατηγική επικοινωνίας και προβολής φαρμακευτικού προϊόντος
11.SWOT Analysis και BCG Matrix
12.Ανάλυση Portfolio
13.Αποτίμηση μαθήματος
Λέξεις Κλειδιά
Φαρμακευτικό Marketing, Ανάλυση Porftolio, Χαρακτηριστικά φαρμάκου, Κύκλος ζωής φαρμάκου, Πρωτότυπα φάρμακα, Γεννόσημα φάρμακα, Συνταγογράφηση, Διανομή φαρμάκων, Πώληση φαρμάκων, Τιμολόγηση φαρμάκων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος Εργασίας ECTS Ατομικά Ομαδικά Erasmus
Διαλέξεις 52 1,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 72 2,4
Εξετάσεις 26 0,9
Σύνολο 150 5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Εκπόνηση μίας γραπτής εργασίας
2.Συμπλήρωση ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε δίωρου
3.Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο τέλος της ενότητας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Φαρμακενημερωτική: Ο Αποτελεσματικότερος Συντελεστής στο Φαρμακευτικό Marketing, 2η έκδοση
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41959847
Έκδοση: 2η έκδ./2014
Συγγραφείς: Ησαΐας Σ.
ISBN: 9789963716838
Τύπος: Σύγγραμμα
Marketing στο Νοσοκομείο
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 8783
Έκδοση: 1
Συγγραφείς: Αναστάσιος Μουμτζόγλου
ISBN: 960-255-189-5
Τύπος: Σύγγραμμα
Marketing στις υπηρεσίες υγείας
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12831456
Έκδοση: 1η/2011
Συγγραφείς: Παύλος Αντ. Σαράφης
ISBN: 978-960-452-132-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Brezis M (2008). "Big pharma and health care: unsolvable conflict of interests between private enterprise and public health". Isr J Psychiatry Relat Sci 45 (2): 83–9
Cohen , S. & Roussel, J.,“Strategic Supply Chain Management”, McGraw-Hill, 2005
Simchi-Levy, D., Kaminsky, P. and Simchi-Levy, E., “Managing the Supply Chain: The
Definitive Guide for the Business Professional”, McGraw-Hill, 2004
Smith, Smith, M., “Pharmaceutical Marketing: Strategy and Cases”, Haworth Press, 1991
Vandermerwe, S. and Atun, R., Imperial College Tanaka Business School Case 502-023-1:
“Pharmalife A: Deciding Whether to Build a Web-based Services Company from Scratch”,
2002
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-09-2015

Επικοινωνία

Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστημιούπολη ΑΠΘ, T.K. 54124, Θεσσαλονίκη
 

Συνδεθείτε

Το τμήμα Ιατρικής στα κοινωνικά δίκτυα.
Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.