Μάθημα

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
Τίτλος ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / Communication and education skills
Κωδικός IA0368
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο 1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος Διδασκαλίας Χειμερινή
Υπεύθυνος/η Εύχαρις Παναγοπούλου
Κοινό Όχι
Κατάσταση Ενεργό
Course ID 200000006

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση Τύπος Παρακολούθησης Εξάμηνο Έτος ECTS
Κορμός Επιλογής 5 3 2

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος 2019 – 2020
Περίοδος Τάξης Χειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία 2
Class ID
600150165
Τμήμα Διδάσκοντες
1. ΕΡΓ. ΠΡΩΤ/ΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝ. ΙΑΤΡ.& ΕΡΕΥΝΑ
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εκπαίδευση των ιατρών σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας (λήψη ιστορικού, ενεργητική ακρόαση,τεχνική ανοικτών-κλειστών ερωτήσεων,επεξήγηση, κατανόηση, ανάκληση πληροφοριών, διαχείριση συναισθημάτων, διαχείριση κρίσεων, ανάπτυξη ενσυναίσθησης-empathy, συνεργασία-συμμόρφωση με ιατρικές οδηγίες, ανακοίνωση άσχημων νέων, διαχείριση δύσκολων ασθενών, διαχείριση ορίων, διαχείριση χρόνου, διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής) και η εφαρμογή αυτών στην καθημερινή κλινική πράξη με στόχο την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας των ασθενών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το επιλεγόμενο προπτυχιακό μάθημα ''Τεχνικές Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης'' χρησιμοποιεί τις εκπαιδευτικές μεθόδους της διάλεξης καθώς επίσης και φροντιστηριακές και εκπαιδευτικές ασκήσεις με στόχο την εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής σε βασικές δεξιότητες επικοινωνίας. Η χρήση υποδυόμενων ασθενών (standardized patients) επιτρέπει την καλύτερη εκπαίδευση των φοιτητών, προσομοιώνοντας τις συνθήκες της καθημερινής κλινικής πράξης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εκπαίδευση των φοιτητών στη λήψη ιστορικού, την συνεργασία-συμμόρφωση με τις ιατρικές οδηγίες, την ανακοίνωση άσχημων νέων και τη διαχείριση δύσκολων ασθενών. Επίσης οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές αρχές λήψης αποφάσεων στην ιατρική πράξη και τους παράγοντες που οδηγούν στα ιατρικά λάθη. Το ''σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης'' (burnout) που πλήττει τους επαγγελματίες υγείας παγκοσμίως αποτελεί ένα από τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του μαθήματος που στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνικών πρόληψης και αντιμετώπισης. Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη παροχή υπηρεσιών υγείας, η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των ασθενών, μέσω της καλύτερης επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες Φόρτος Εργασίας ECTS Ατομικά Ομαδικά Erasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
    Βιβλιογραφία
    Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
    Kurtz, S, Silverman, J, Benson, J & Draper, J 2003, Marrying Content and Process in Clinical Method Teaching: Enhancing the Calgary-Cambridge Guides, Academic Medicine, vol. 78, no. 8, pp. 802-809.

    Kurtz, SM, Silverman, JD & Draper, J 2005, Teaching and Learning Communication Skills in Medicine, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 155-208.

    Silverman, JD, Kurtz, SM & Draper, J 2005, Skills for communicating with Patients, 2nd Edition, Radcliffe Publishing, Oxford, pp. 35-206.

    Platt, FW & Gordon, GH 2004.Field Guide to the Difficult Patient Interview. 2nd ed. Lipincott, Williams & Wilkins, Philadelphia.

    Desmond, J & Copeland, LR 2000. Communicating with Today’s Patient: essentials to save time, decrease risk and increase patient compliance. San Francisco: Jossey-Bass.

    Myerscough, PR & Ford M. Talking with patients: Keys to good communication. 3rd ed. Oxford University Press.

    Τελευταία Επικαιροποίηση
    19-03-2013

    Επικοινωνία

    Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστημιούπολη ΑΠΘ, T.K. 54124, Θεσσαλονίκη
     

    Συνδεθείτε

    Το τμήμα Ιατρικής στα κοινωνικά δίκτυα.
    Ακολουθήστε μας ή συνδεθείτε μαζί μας.